Gezonde recepten, leuke hotspots Happy food

Maak het zelf DIY

Vondsten, hotspots VINTAGE

    0 In happy food/ healthy dinner

    Gezonde recepten uit de moestuin

    Deze blogpost bevat een gekregen product.

    Dat ik nog steeds geniet van lekkers uit de moestuin, zie je regelmatig op mijn Instagram passeren. Ik kon de voorbije weken nog heel wat courgettes, tomaten, sla, … oogsten.

    Ik ging ermee aan de slag en maakte deze 2 gerechten met de nieuwe plantaardige chipolata’s en gehakt van Greenway.

    Panini met humus, chipolata en gegrilde gele courgette

    Ingrediënten

    • Panini
    • Humus
    • Vegan chipolata van Greenway
    • 1 gele courgette
    • Gemengde salade (pluksla, tuinkers, klaver, …)

    Bereiding

    1. Bak de chipolata in de pan.
    2. Was en snij de courgette in schijfjes. Grill deze in een grillpan.
    3. Grill de panini in een grill, oven of grillpan.
    4. Snij de panini open en besmeer deze met (zelfgemaakte) humus.
    5. Beleg de panini met chipolata, courgette en tuinkers. Maak nog een slaatje voor on the side.
    6. Smakelijk! 🙂

    Gevulde patisson met vegetarisch gehakt

    Ingrediënten (voor 1 persoon)

    • 1 ajuin
    • 1 lookteentje
    • 1 patisson of (bol)courgette
    • Groenten zoals wortel, paprika of courgette
    • Enkele tomaten of enkele lepels tomatenblokjes
    • Plantaardig gehakt van Greenway
    • Peper & zout, provençaalse kruiden
    • Eventueel rijst, bulgur of couscous en een lekker slaatje

    Bereiding

    1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
    2. Haal het dakje van de courgette en hou deze bij. Hol de courgette uit.
    3. Snij de ajuin en look fijn. Je kan groenten toevoegen die nog hebt liggen. Denk aan wortel, paprika, courgette, …
    4. Verhit wat olijfolie in een pan en bak de ajuin en look glazig. Voeg de andere groenten toe.
    5. Voeg enkele tomaatjes toe aan het mengsel. Je kan ook voor enkele lepels tomatenblokjes kiezen. Kruid met peper, zout en provençaalse kruiden.
    6. Zet apart en bak nu het gehakt. Kruid met peper en zout.
    7. Kruid de patisson (of andere courgette) ook binnenin met peper, zout en provençaalse kruiden. Vul de patisson met het mengsel van gehakt en groenten. Zet het hoedje er terug op.
    8. Zet de patisson in een ovenschaal met een klein laagje water. Controleer na 30 minuten of de courgette gaar is.
    9. Je kan er natuurlijk nog wat rijst, bulgur of couscous bij serveren, of een lekker slaatje (uit de tuin).
    10. Smakelijk! 🙂

    Eten jullie ook regelmatig vegetarisch?

    Liefs,

    Sarah